Technologie Orbea

TECHNOLOGIE MYO
Značka Orbea nabízí u vybraných modelů (jedná se o tyto modely) možnost volby barevného provedení kola dle Vašich představ! Lze zvolit barvu např. rámu, nápisu koncovky vidlic,vytvořit si svůj podpis atd. U většiny modelů kol v cenové relaci zhruba od 20.000,-Kč lze dále upravit a vyměnit komponenty jako jsou brzdy, kola, představec, vidlice, převodník atd.                                                                                                                                                                                                                                            

Vzhledem k aktuální situaci na trhu ( kdy jsou narušeny jak dodavatelské řetězce, tak i ty výrobní) Vám doporučujeme v případě zájmu o výše uvedený, osobně nakonfigurovaný model zadat objednávku co nejdříve (ideálně již nyní), abychom byli schopni pro Vás tento model zajistit na nadcházející sezonu 2023!

TECHNOLOGIE DCR  (Direct Cable Routing)

DCR je exkluzivní, patentovaný a téměř bezúdržbový, uzavřený systém vedení lanek a bovdenů řazení i brzd extrémně efektivní cestou s vyloučením třecích ploch s rámem.      V případě klasických bovdenů totiž dochází často k omezení jejich funkce díky zaneseným nečistotám. Tento obvyklý nešvar plynoucí z opravdového bikování v běžném terénu je u nového modelu Orbea ALMA eliminován již samotným lankem s goretexovým obalem, uchyceným ve speciálních lankovodech přímo na rámu. Pouze ve dvou úsecích lanko prochází bovdenem - v krátkém úseku mezi trubkou hlavového složení a řazením a v nutném oblouku před přehazovačkou, což snižuje možnost omezení funkce díky nečistotám na minimum. Systém také znatelně zrychluje odezvu na řazení.

TECHNOLOGIE Hydro 

Tato tegnologie umožňuje produkci extrémně lehkých rámů s dosud nevídanými mechanickými vlastnostmi.
Nová duralová slitina obsahující Al, Si a Mg prochází dvojitou tepelnou úpravou T4 a T6, aplikovanou za teploty vyšší než 535 °C.
Rámové trubky jsou v některých místech hydroformní metodou 3x zeslabeny až na minimální tloušťku stěny 0,7 mm s limitem pevnosti 410MPa.
Výsledkem je spolehlivá konstrukce rámu s nízkou hmotností, ale vysokou úrovní především torzní tuhosti.

TECHNOLOGIE UFO II

Pryč je doba původního modelu OIZ se zadní stavbou UFO s flexibilní karbonovou planžetou UFO a zdvihem zadního kola do 5 cm. Nyní byla technologie UFO upgradována do nové podoby jednočepého spojení s tlumičem uchyceným ve spciálním závěsu tensegrity pod horní rámovou trubkou. Navíc zadní vzpěry v provedení UFO II v designu převzatém z monopostů F1 podporují bezztrátovou akceleraci a stabilitu!

KONSTRUKCE MONOCOQUE CARBON

Tato konstrukce zaručuje uhlíkový kompozit s optimální účinností a dlouhodobou spolehlivostí. Rám je formován do jednoho kusu tak, že spoje trubek tvoří kontinuálně kladené uhlíkové vlákno. Konstrukce tak nemá slabá místa ve spojích a přenosy energie šlapání nebo pohlcování vibrací při jízdě umožňují odezvu celého rámového trojúhelníku. MONOCOQUE je kombinací uhlíkových vláken, která nabízí optimální poměr užitných vlastností, odolnosti a hodnoty.       

Váha rámu OIZ OMX je 1750gramů.                                                                         

TECHNOLOGIE ADV ADVANCED DYNAMICS 

Nejpokročilejší provedení odpružení zadní stavby a jeho výhody: dokonalá trakce zadního kola, vysoká torzní tuhost zadní stavby s efektivním přenosem energie i při výrazně snížené hmotnosti. Dolní čep zadní stavby byl výrazně zvětšen a přizpůsoben pro maximálně efektivní montáž klik . Obvyklé spojení tlumiče a horních zadních vzpěr bylo kompletně přepracováno za využití technického řešení monopostů F1 do designu flexibilních zadních vzpěr. nejmodernější tlumiče, zhotovené na míru, byly vyvinuty ve spolupráci s RockShox a Fox.

GEOMETRIE MiniPro
tato geometrie je typická pro nové kola MX a jejich výrazný výkon. Je velmi kompaktní a orientovaná pro sportovní výkon.

Slopingová geometrie zajišťuje stabilitu, lepší ovladatelnost a přístupnost. Je určena i pro zkušenější jezdce, kteří chtějí ochutnávat obtížnější terénní sjezdy.
Kratší řetězová linka zajišťuje stabilitu a snadnou jízdu ve výjezdech a sjezdech.
Zadní část je obzvláště krátká pro lepší trakci a výjezdy.

Odeslat článek známému   Vytisknout