Technologie Orbea

DCR Technology (Direct Cable Routing)

DCR je exklusivní, patentovaný a téměř bezúdržbový a uzavřený systém vedení lanek a bovdenů řazení i brzd extrémně efektivní cestou, s vyloučením třecích ploch s rámem. V případě klasických bovdenů dochází často k omezení jejich funkce díky zaneseným nečistotám. Tento obvyklý nešvar plynoucí z opravdového bikování v běžném terénu je u nové ALMY eliminován již samotným lankem s goretexovým obalem, uchyceným ve speciálních lankovodech přímo na rámu. Pouze ve dvou úsecích lanko prochází bovdenem - v krátkém úseku mezi trubkou hlavového složení a řazením a v nutném oblouku před přehazovačkou, což snižuje možnost omezení funkce díky nečistotám na minimum. Systém také znatelně zrychluje odezvu na řazení.

Hydro umožňuje produkci extrémně lehkých rámů s dosud nevídanými mechanickými vlastnostmi.
Tato nová duralová slitina obsahující Al,Si a Mg prochází dvojitou tepelnou úpravou T4 a T6 aplikovanou za teploty vyšší než 535 °C.
Rámové trubky jsou v některých místech hydroformní metodou 3x zeslabeny až na minimální tloušťku stěny 0,7 mm s limitem pevnosti 410MPa.
Výsledkem je spolehlivá konstrukce rámu s nízkou hmotností ale vysokou úrovní především torzní tuhosti.

TECHNOLOGIE UFO II
Pryč je doba původního OIZe se zadní stavbou UFO s flexibilní karbonovou planžetou UFO a zdvihem zadního kola do 5cm...
Technologie UFO byla upgradována do nové podoby jednočepého spojení s tlumičem uchyceným ve speciálním závěsu Tensegrity pod
horní rámovou trubkou.
Flexibilní zadní vzpěry v provedení UFO II v designu převzatém z monopostů F1 podporují bezztrátovou akceleraci a stabilitu.

 

ORBEA MONOCOQUE CARBON Monocoque konstrukce zaručuje uhlíkový kompozit s optimálním účinností a dlouhodobou spolehlivostí. Rám je formován do jednoho kusu tak, že spoje trubek tvoří kontinuálně kladené uhlíkové vlákno. Monocoque konstrukce tak nemá slabá místa ve spojích a přenosy energie šlapání nebo pohlcování vibrací při jízdě umožňují odezvu celého rámového trojuhelníku.Monocoque je kombinací uhlíkových vláken, která nabízí optimální poměr užitných vlastností, odolnosti a hodnoty. Rámový set OIZ OMR (Monocoque Race) 27,5" ve velikosti SM má hmotnost pouhých 1650gr a rámový set OIZ OMR (Monocoque Race) 29" ve velikosti MD váží 1700gr!

Přiložené obrázky

ADV ADVANCED DYNAMICS Nejpokročilejší provedení odpružení zadní stavby a jeho výhody: dokonalá trakce zadního kola, vysoká torzní tuhost zadní stavby s efektivním přenosem energie i při výrazně snížené hmotnosti dolní čep zadní stavby byl výrazně zvětšen a přizpůsoben pro maximálně efektivní montáž klik s dvojpřevodníkem obvyklé spojení tlumiče a horních zadních vzpěr bylo kompletně přepracováno za využití technického řešení monopostů F1, do designu flexibilních zadních vzpěr nejmodernější tlumiče, zhotovené na míru, byly vyvinuty ve spolupráci s RockShox a Fox

ICD FOX iCD INTEGRATION Orbea OIZ je prvním bikem, kompatibilním s jednou z největších inovací v mtb - systémem FOX iCD, což je elektronický systém, ovládající vidlici i tlumič.

 GEOMETRIE/FILOSOFIE VÝVOJE

Koncept velkých kol je jednoduchý…Místo toho, aby se jezdec musel přizpůsobovat pevně dané velikosti a geometrii rámu, tak Orbea nabízí geometrii rámu již

přizpůsobenou velikosti,odpovídající dané výšce postavy !Vývoj XC závodů ukazuje, že velká kola 27,5“a 29“ jsou pro většinu jezdců lepší volbou pro 

snazší odval, vyšší stabilitu jízdy a snazší průchodnost stále těžším terénem závodních tratí.Přestože je zřejmé, že jezdci vyšších postav snadno dosáhnou na optimální přizpůsobení v podstatě jakékoliv devětadvacítky, Orbea myslela i na dámy a jezdce nižších postav, pro které je více vhodný průměr kol 27,5“. 

Orbea MiniPro geometrie je typická pro nové kola MX a jejich výrazný výkon. Tato geometrie je velmi kompaktní a orientovaná pro sportovní výkon.

  1. 1. slopingová geometrie zajišťuje stabilitu, lepší ovladatelnost a přístupnost. Určeno i pro zkušenější jezdce, kteří chtějí ochutnávat obtížnější terénní sjezdy.
  2. 2. Kratší řetězová linka zajišťuje stabilitu a snadnou jízdu ve výjezdech a sjezdech.
  3. 3. Zadní část je obzvláště krátká pro lepší trakci a výjezdy.

Přiložené obrázky

 MyO Možnost navrhnout si vlastní barvy u modelů Orca ALMA Oiz. Doplnit své jméno a možnost vybrat si komponenty.